17 Haziran 2007 Pazar

Mango Indirim Günleri vJune07

Hobareeey ve beklenen Mango indirim günleri başladıı!
Istanbul’da daha önce başlamıştır eminim. Ve eğer kız arkadaşınız varsa Mango indirim gününün başladığına dair en ufak bir şüpheniz dahi yoktur :).
Indirim günü başlamadan bir aksam evvel hazırlıklara başlanıldı zaten. Şirket tarafından verilen bir akşam yemeği ile tüm kadro mağazada toplandı. Mağazada yankılanan muzik eşliğinde teker teker indirim’de olan tüm ürünler depo’dan mağaza’ya yerleştirildi. Ve akşam saat 22.00’e kadar süren çalışma sona erdi.

Mango indirim günlerinde- çoğunlukla part-time öğrenci çalıştığı için- part-time’cılar daha çok efor sarfeder. Misal olarak beni örnek alalım (evet alalım);

-Çarşamba günü 14.00’e kadar okula gidilir. Okul bitişinde hemen mağaza’ya gidilip yavaş yavaş ön hazırlıklara başlanılır. Ve gece 22.00’a kadar çalışılır
- Perşembe günü sabah 06.15’de kalkılır. Okula gidilir ve saat 14.00’e kadar okulda olup, ders bittiğinde derhal mağazaya gidilip 19.00’a kadar çalışılır.
-Cuma günü sabah saat 06.15’de tekrar kalkılır, saat 11.00’e kadar ders vardır ve bittiğinde hemen mağaza’ya gidilip 19.00’a kadar çalışılır. Eve gelindiğinde bitik ve kendini kötü hissedip boğaz’da hafif bir yanma hissi duyulur, fazla önemsenilmez.
- Cumartesi günü saat 12.00’de başlanılır ise. Fakat boğaz yanması inanilmaz berbat bi hal almıştır. Kişi konuşamaz hale gelir ve Mağaza müdür’ü tarafından eve gönderilir. Aslında 18.30’a kadar çalışması gereken biri saat 15.30’da evinin yolunu tutar.
- Pazar günü kişi inanılmaz derecede hastadır. Önceki gece doğa çay’ları, C vitamin’leriyle boğuşup aslinda 11.30-17.30 arası calışacak biri şu an bu blog’u yazıp pek bir kısa süre içerisinde Salı günü olan sınavına çalışmaya başlayacaktır.

bide bunlara ek olarak Cuma günü 3 rapor teslim etmesi gerekip ve önündeki 2 hafta boyunca finalleri olacak birisi hakkında bahsediyorsak “vah vah gitti genç yaşındaki güzel günleri” denir :). Bu da bir tecrübedir, kişi kendisiyle gurur duyuyordur :).

Ayrica tabiiki birkaç madde daha vardır bu “indirim günleri’ne” özel seçilmiş olanından, buyrun;

1- Mağaza içerisinde kiyafetleri aldığınız yere geri bırakın. Eğer aldığınız yeri bulamıyorsanız (ki bu doğaldir) herhangi bir calışana verin. Yoksa biz sizin gelişi güzel yeni bir duo yaratmanıza pek hayran kalamıyoruz

2- Eger mağazadaki calışan’lardan biri misal t-shirt’leri katlayıp güzelce koymuşsa, arkasın döner dönmez hücum edip tekrar başlamasına sebep olmayın.

3- Eğer ki kendi bedeninizi bulamiyorsanız tüm tezgahı dağıtmayın. Sadece yaka kısmına bakmanız yeterli. Bilginize.

4- Ve tekrar söylüyorum... Kiyafetleri karman çorman bir halde getirip kasanın üstüne atmayın kardeşim! Aaa kaç defa diyeceğim daha. Bununda bir adabı vardır değil mi? Düzgün bir şekilde koyun şunu!

5- Indirim günleri’nde ‘hediye paketi’ sormayın. Deli miyiz biz bide paket servisiyle ugraşıcağız? Ayrica o istediğiniz paketler zaten ön hazırlıklarda depo’ya kaldırılıyor. Israr etmeyin fazla yoksa sizi hediye paketleriyle birlikte depo’ya kilitleriz!

6- Satis işlemi tamamlandığında somurtuk surat ifadesiyle karşımıza dikilip sonrada ters ters bakmayın. Giderken bir “Kolay gelsin”, “Hayırlı işler”, “Allah sabır versin” lafı inanın yüzümüzü fazlasıyla gülümsetir. Gülümsememiz sizin elinizde unutmayın..

7- Tekrar söylüyorum... En ufak bir sorun’da “Mağaza müdür’üyle görüşmek istiyorum” demeyin. Inanın bize mağaza müdür’ünün sizin ‘fiyat kartı koparılmış ürün’ünüzü eleştirmekten’, ‘günü geçmiş değistirme işleminden’ uğraşmaktan çok çok çok daha önemli işleri vardır. Bu tür işlere biz bakıyoruz ve ne kadar ısrar etseniz dahi yinede biz bakacağız :)

8- Indirim günler’inde ‘extra customer service’ olaylarımız biraz rafa kaldırılır. Bu yüzden mağaza’ya telefon açıp “Geçen hafta şöyle bir etek görmüştüm hatta referans numarası var elimde, hala mağazanızda var mı acaba?” diye sormayın. Depo’nun halini görseniz yüreğinize iner!

9- Gelip’de bize- normal’de kasa’nın orda bulunan- şekerlerin ‘nerde?’ olduğunu sormayın. Size şeker yetiştircek olursak batarız. Şeker’le mi doğdunuz? Sale bitene kadar bekleyin biraz.

Şimdilik bu kadar. Gördüğünüz üzere gayet rahat ve basit uygulanacak maddeler bunlar. Ama çoğumuz bunu görmezden geliyoruz işte. Olsun, hatırlatmakta yarar var diyip size yardımcı olduk:). Benim durum’um nasıl mı? Pazartesi olup doktor’a gitmeyi iple çekiyorum...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

ya bırak ya, ben bir daha alış veriş yapmıyorum... bütün çalışanlar böyle düşünüyorsa işimiz var... yardımcı olun bize, bizler alışverişte kararsızızdır, sizin öneriniz gidişatı etkileyecektir :)
bu arada ben mango'dan alışveriş yapmıyordum, bunun üzerine hiç yapmam, hepsi senin gibiyse :P

Absy dedi ki...

:)) onerilerimiz olmadigini kim soyledi ki Cagri'cigim. Ben 'davranislara' dikkat cektim sadece.. :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

benim de bir ricam var o halde...
bizler de müşteri olarak biraz güleryüz istiyoruz, 'hoşgeldiniz buyrun'un samimi söylenmesini istiyoruz , bize sadece yürüyen para gibi bakılmasını değil, üstümüze başımıza aldığımız şeyin gerçekten yakışıp yakışmadığı konusunda sizden gerçek fikirlerinizi bekliyoruz(sadece malı sattırmak için demeyin lütfen)... inan bizler de sizin kadar zor durumlar yaşıyoruz alış veriş sırasında, defalarca ilgilenen kişiye sinirlenip (kesinlikle haklıydım) o mekandan çıktığımı bilirim... bunları da dikkate alın lütfen :)

Absy dedi ki...

Cagri'cigim, yazimda da yazdigim gibi, eger ki siz bize karsi biraz anlayisli davransaniz bizde size davraniriz. Sen biliyor musun ki bir musteri'nin dedigi olmadigi halde, prosedur'e uymadigi ve bizim hic birsey yapamiycagimizi bile bile calisanlara kufur edildigini? Sana yapsalar bunu hemen "Ne dion?!" tribine girerdin kesin, ama biz son derece sakin olmaya calisiyoruz. Benim yazdiklarim bizim iyi niyetli davranmamiza ragmen bize karsi saygisizca davranan insanlari vurgulamak idi..

Adsız dedi ki...

Vallahi ben tüm kurallara uyuyorum :) Simetri hastalığım dolayısıyla, bakıp beğenmediğim t-shirt vs. ne varsa aynı şekilde katlamadan bırakmıyorum tezgaha :)

Şey.. Bu arada merhaba :)

Absy dedi ki...

Bilun'cum merhaba :)
Bakin iste sorumluluk sahibi olan bir musterimiz :) sizlere canimiz feda...
Sitene ugradim bu arada cok ilginc, aksam eve dondugumde daha detayli arastiracagim.. :) Seni hot links listeme ekledim bu arada:)

Adsız dedi ki...

Tamam Pelin'cim beklerim her zaman ;) Teşekkürler..
Görüşürüz artık sık sık :)