11 Temmuz 2007 Çarşamba

Optimus Prime’a selam ederim!


Öncelikle mtv movie awards da danışıklı dövüş şeklinde yapılan göze batan transformers propagandası (preshowa arabalarının koyulması, show boyunca reklamının /trailer'ın dönmesi ve çıkmamış filme ödül vermeleri) yüzünden hakkında ön yargı oluşup gitmeme hissi yaratan bir filmdi bende transformers. Taa ki sinemalar’da trailer’ını izleyene kadar. Kardeşim zaten dünden razı “Gidelim gidelim” diyip duruyordu. Ben ise daha doğru düzgün hikayesini, robotların ne yiyip ne içtiğini bilmediğim halde “Eh tamam gidelim” dedim.
Şimdi yaşımız 20 cinsiyetimizde bayan olduğundan çocuklukta izlediğimiz çizgi filmden aklımda kalan tek şey bunların robotlar olduğu idi. öyle isimleri, nereden geldikleri gibi ayrıntların hepsi uçup gitmişti. (filmi beklerken millet optimus prime filan diyordu bende buyur? diyordum.) Buna rağmen eğlenip zevk aldığım bir film oldu. Şimdi erkek cinsiyeti dövüş müvüş kavga olsun action olsun diye söylenebilir ama bu filme giden bir bayan olaraktan hatta az önce belirttiğim gibi transformers'ın çetelesini unutmuş biri olaraktan filmde yer alan konu, anlatma, komedi unsuru, kız erkek ilişkileri vs beni çok mutlu etti. Görmeyenlere tavsiyem; “Süper ötesi bir film gidin izleyin valla!”

Ayrıca Absinthe bir konuya değinmeden geçebilir mi? Hayır geçemez! Bu yüzden;

- Esas oğlan megatrondan kaçıcam diye gökdelenin tepesinden düşerken optimus prime aşağıda adamımızı tutuyor ve kurtarıyor. Iyi tamam da adam ha yere çakılmış ha optimus prime'ın üstüne düşmüş. Ne farkeder. Optimus prime branda mı? bildiğin metal. Pert olursun. Neyse.
- Ayrıca Jazz’in filmde oynayan chiuaua’yı görünce “Fare istilasi, Destroy?!” demesi beni epey bir güldürdü.
- Bide Otobotların esas oğlanın evinin etrafında saklanmaya çalıştıkları sahne güzel olmuş. Tabi evin 4 tarafi pencere ile çevirili olupda kimsenin bu otobotları görmemesi tuhaf..

ama neyse şimdi mantık hatası, fiziksel kanunlara aykırılık vs gibi hata, açık, uygunsuzluk arayan bir çok kişi olacaktır, ben bunun bir çizgifilm uyarlaması olduğunu bilerek gittim ve mantık aramadım sizlere de aynısını tavsiye ederim. Çocukluk yıllarınızda çizgi film izleyip uçabileceğinizi düşündüğünüz günleri hatırlayın ve hiç bozmadan o şekilde gidin filme.

Çıkışında ise arabamızın direksiyonunu okşayaraktan " Seni seviyoruz transformer olduğunu bize gösterebilirsin" diyip bundan sonra tüm arabalara karşı olan saygınlığımı perçinlemiştir :) .

Iyi seyirler...

P.S.: Bu arada şurada seksenlerdeki ve günümüzdeki hallerinin karşılaştırmalı analizini görebilirsiniz!

4 yorum:

Berkelenyum dedi ki...

niye şimdi ayrımcılık yapıyorsun birçok action filmi kızlarda izliyor ama en son diehard4'e beraber gittik karşı cinslerle cıkcık ama sonrada transformers'a gittik valla ben okadar beyenmedim kızlar bayıldı ama erkekler daha çok filimdeki kıza bayılmışlardır =P
Bu arada filim nedense bir yerinde bana dünyalar savaşını anımsatti sanki ordan bir kaç alıntı vardı gibime geldi yine aile bağları bir kaç aynı çekim açıları bilmiorum yada bana oyle geldi =)

sonuçta para verip 2 saatimizi güzel geçirdikmi memnun kaldıkmı tammdır =)

Absy dedi ki...

Yengec'cigim,
Kendi gorusum'u yazmistim burda:)
Tabiiki cok cok fazla bayan vardir action filmlerine giden. Bu arada bende action film hayraniyim.

Berkelenyum dedi ki...

tamm canım bişe demedik ona bakarsan kız arkadaşım sabahdan akşama kadar gerilim filmi izleye bilme kabileyetine sahip =)
Ya insan adrelanilini seviyor onu bilir onu soylerim =D

turquoise dedi ki...

transformers'in eski ve yeni hallerine linkten baktim ve acikcasi eski halleri sanki daha guzeldi. Aslinda Tarz'i kadim ve modern zamani daha dedevari bir tadda "mukayeseleyecek" olursak, modern zaman filmlerinin bilgisayar teknolojisini kitliktan cikmiscasina kullanmasina itirazim var. yani bir yere kadar... senaristin aklina dusen her bir seyin o en saf, cig, ve fizikcinin, biyolojicinin, kimyacinin elinden, onayindan gecmemis hali ile filme aktarilmasina itirazim var. bir noktada film mi yoksa oyun demosumu seyrediyoruz ayrimini da verebilmek lazim. degil mi efenim... hep demisimdir, bu dunyanin daha cok muhendise ihtiyaci var diye...